Nuffnang Latest!

Friday, July 31, 2009

Biq : Before and After

Dulu I SANGAT kurus...sape yang kenal I dari dulu, memang tau betapa kurusnya I...dan betapa gemuknya I skarang...for those yang baru kenal I, memang tak kata apa-apa...Tapi setelah ramai sangat yang kenal I dulu terkejut beruk dan slalu cakap "huih biq dah gemuk" atau "eh ok la camni skarang, dulu tu yang kurus sangat", this post akan membongkarkan how I transformed from a SKINNY BIQ to BIGGY BIQ. (Atas permintaan Na, ha nah ko Na, layankannnnnn...)

2002
Masa ni baru keje setahun.

2003Masih boleh pakai bikini.

2004Gile Slim.

2005Masa ni keding gile!

Ni sumpah paling keding skali dalam sejarah!

2006Dah macam berisi skitttt la.

Patu kurus balik. Tengok kaki...

Kepala besar, kaki kecik!

Ye, masih berani lagi pakai bikini.

Slim siut perutttttt!

Kaki tetap kecik. Peha kurus seh!

2007Masa ni perut maintain lagiiiiikkk!

Kaki masih kurus.

Tulang bahu masih nampak!

Ha tetiba terus berisi! Dah tau nak kawin :D

Ni baru kawin! Kurus sebab banyak preparation.

Ha patu dah start nak naik skit skit...

2008Potong rambut nampak kurus balik.

Patu mula la pipi tu start jadi muffin!

Ni la permulaan orang cakap I gemuk!

2009Ha patu muka ngan lengan dah startttt!

Patu perut pulak turut sertaaa!

Maka semuanya bahagian juga turut mengambil bahagiannnnn...

Dan terjadilah segala lemak di kiri kanan depan belakang atas bawah segala celah mak bedah seperti sekarangggggg!

Note:
Transformasi berat : From 39kg to 51kg
(tapi sebenarnya, from underweight to ideal weight tauuuuu :D)

10 comments:

Unknown said...

kah kah kah..gile la u lain dulu2..tp i rase i suka tgk u skrg lagi kot..kurus sgt cam leh patah riuk jek dlm gambo tuh..hahahahahha

Ely Hasrul said...

buduhhh nak mampos sume gambo tuuu ahhahahah aku suka yg kat laut tu yg langkawi hahahaha rahsia rahsia.. patu yg kt PD tuh sukati aje bli bikini baru hahahah time tu kite supermodel.. kat kuching mmg kenangan nak mampos aku baru aje gelak sensorg tingat kite tgk katun jepon buduh tu yg ade ekor purple, patu ade budak yg pakai sticker superhero dia kat hidung kahkahkahkahkah.. patu yg keding tu time besday ko buat kt pool umah aku mmg the besh! patu gambo yg sporty tu kite tgk show ape tuh kt convention center hahahah besh2..

aku xdulik la dr kurus ke ideal weight ke org kata ko 'ok' skang nih ke aku cm bese spt yg aku penah ckp smpai skang aku ckp gak aku xsuka ko naik2 badan nih.. aku dari dulu suka ko kurus kecik aje.. dan aku xleh terima gak org ckp ko 'gemok'..aku terasa siot.. cam bese yg bleh kutuk ko aku sorg aje.. org lein xbuleh..

Cawan said...

skinny or chubby.. too skinny nampak mcm hubby xkasi makan, too chubby plak nampak hubby trlebih kasi makan (2alasan yg tidak menyebelahi para-para suami).. choose just nice for u..

elly mustafa said...

i love u in any ways...

Biqque said...

kadang2 rindu plak masa kurus dulu...esp part perut...but cukup la bertahun idup dengan tulang blakang tersembul mcm alien resurrection tu...

neway, 90% kata ok with my look now...cuma "tembam" "berisi" "gemuk" tu dah jadi bahan la plak...

skang perut ngan peha tu tak bleh blah sialllll! arghhhh!

elly, skin, i STILL have all of our pics! best sangat tengok balik...those sweet memories...

ye na, lawak kan? ha now u know how skinny i was...and cawan, i salahkan makan nasik tiap2 ari :D n laki aku bela aku baekkkk punyer...hahaha!

Aida said...

pakai jelah corset kalu tang perut tuh tutup citer..

dibitz said...

hahahahahah!!! best giler!!

i suka u kurus ke gemok ke tak kisah la mak bedah oiii.... yang penting vogue selalu!

tapi tang perut dulu tu mmg best siot... bestbestbest...

ni yang nak buat gambar transformasi gak la.. hahahahah.. i can't stop laughing... great memories are best remembered!!

muahs!!

Biqque said...

tu la dib, tgk balik, rasa cam nak tendang bakul pun ada...

i still have our pic yg baring like paris n nicole tu...awwww...how time flies...we were so 'cute' back then...hahaha!

Anonymous said...

u look so familiar.
and i LOVEEEEEE all the traveling picssss :")
na lagieeeee.
ehe

Biqque said...

hai shahnaz, u r the second person who is a very joyful, lovable, modern thinking, cute doc yang i baca blognyer...

familiar? wah kat mana tu? hahaha...

tx for reading my blog and enjoying my travel pics...tu yg mmg nak dikongsi bersama pun...

Subscribe To This Blog